Oktatási rendszerek paramétereinek fuzzy kognitív térképe

Szerzők

  • Igor Bagány PhD student
  • Márta Takács

Kulcsszavak:

fuzzy kognitív térkép, oktatási rendszerek.

Absztrakt

Kognitív térképet építettünk fel az oktatási rendszer és a tanulók eredményességének modellezésére. A cél az, hogy előrejelzést adjunk az adott összefüggések alapján a tanulók jövőbeli várható eredményességi mutatóira. Az esettanulmány adatgyűjtés alapján szerkesztett kognitív térképről szól.

Hivatkozások

[1] B. Kosko (1986): Fuzzy cognitive maps, International Journal of Man-Machine Studies, pp. 24. 65-65.
[2] J. R. Cole, K. A. Persichitte (2000): Fuzzy Cognitive Mapping - Applications in Education, International Journal of Intelligent Systems, vol. 15, 1-25
[3] MentalModeller: http://www.mentalmodeler.com
[4] Y. Choi, H. Lee, Z. Irani (2018): Big data-driven fuzzy cognitive map for prioritizing IT service procurement in the public sector, Annals of Operations Research, Volume 270, Issue 1-2, pp 75-104.
[5] E. Bourgani, C. D. Stylios, G. Manis, V. C. Georgopoulos (2013): Fuzzy cognitive maps modelling and simulation, Proceedings of the European Modeling and Simulation Symposium, ISBN 978-88-97999-22-5; Bruzzocxne, Jimenez, Longo, Merkuryev Eds., pp. 561-570, 2013.
[6] Bagány, I., Takács, M. (2019): FCM Based Parameter Analysis of Educational Models, 23rd IEEE International Conference on Intelligent Engineering Systems: proceedings, Budapest, Magyarország: IEEE, (2019) pp. 325-330., 6 p.
[7] Buruzs, A. (2015): Fenntartható regionális hulladékgazdálkodási rendszerek értékelése fuzzy kognitív térképpel, PhD thesis, Széchenyi István University, Győr, Hungary.
[8] Lantos, Z (2014): Hallgatói eredményesség vizsgálata lágy számítási módszerek alkalmazásával, Óbuda University, Budapest, Hungary.
[9] Stylios, Ch. D., Groumpos, P. P. (1999): Mathematical Formulation of Fuzzy Cognitive Maps, Proceedings of the 7th Mediterranean Conference on Control and Automation (MED99) Haifa, Israel, pp
[10] Czeizel, E. (1997): Sors és tehetség, Fitt Image és Minerva Kiadó, Budapest.
[11] Takács, M (2010): Multilevel Fuzzy Approach to the Risk and Disaster Management, Acta Polytechnica Hungarica, Volume 7, Issue Number 4, pp.91-102.
[12] Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Srbija (Oktatást és Nevelést Fejlesztő Intézet): http://www.zuov.gov.rs
[13] Ollé, J., Falusi, I. (2008): Az empirikus kutatások gyakorlata,
Nemzeti Tankönyvkiadó
[14] Papageorgiou, E. I., Groumpos, P. P. (2005): A weight adaptation
method for fuzzy cognitive map learning, Soft Computing 9 (11):846-857

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-25