Az Ipar 4.0 hatása az egyetemi oktatásra - megfelelés az új ipari kihívásoknak

Impact of Industry 4.0 in university education - adapting to the new industry challenges

Szerzők

  • György Czifra Óbuda University BGK

Kulcsszavak:

Ipar 4.0, egyetemi képzés, kihívás, megfelelés, Industry 4.0, university education, challenge,

Absztrakt

Összefoglalás — Az I4.0 a hallgatók és az oktatók részéről is megköveteli a megfelelő képzettséget, problémamegoldó-képességet, és természetesen a megfelelő tudományos felkészültséget. A felsoroltakat csak megfelelően kialakított környezetben lehetséges elérni, ezért az egyetemek kényszerítve vannak a megfelelő oktatási feltételek kialakítására. Cikkünkben arra teszünk kísérletet, hogy megtaláljuk azt az utat, amelyen járva képesek leszünk felkészíteni a hallgatókat az I4.0 kihívásaival való küzdelemre..

Abstract — I4.0 requires from students and educators to have the adequate skills, problem-solving skills and, of course, the appropriate academic skills. These skills can be achieved only in an adequately designed environment. Universities are therefore forced to develop their educational conditions according to I4.0 requirements. In our article we attempt to find the way for preparing our students for the challenges of I4.0.

Hivatkozások

[1] http://www.industry4.hu/hu/ipar4
[2] https://autopro.hu/trend/
[3] https://www.i40platform.hu/
[4] http://www.festo-didactic.com
[5] https://www.boschrexroth.com/hu/hu/felnottkepzes/ipar-4-0-oktatas/
[6] http://smartfactory.de/en/
[7] http://www.cnc.hu/digitalization/
[8] http://www.techmonitor.hu/
[9] http://bruegel.org/2017/12/the-growing-presence-of-robots-in-eu-industries/
[10] https://www.npr.org/sections/money/2015/05/21/408234543/will-your-job-be-done-by-a-machine
[11] http://halvorsen.blog/documents/technology/industry40/
[12] https://www.quora.com/What-will-be-the-top-10-industries-that-will-change-in-2017-due-to-Industry-4-0
[13] http://menawat.com/industry-4-0-what-it-is-and-what-to-expect/
[14] https://er.educause.edu/articles/2015/6/students-mobile-learning-practices-in-higher-education-a-multiyear-study
[15] https://ifr.org/ifr-press-releases/news/ifr-forecast-1.7-million-new-robots-to-transform-the-worlds-factories-by-20
[16] https://blog.google/topics/education/introducing-g-suite-education/
[17] https://www.boschrexroth.com/hu/hu/felnottkepzes/ipar-4-0-oktatas/trends-und-themen-2
[18] http://smartfactory.de/en/

##submission.downloads##

Megjelent

2018-10-01