Fuzzy alapú döntéstámogató rendszer alkalmazása szerepjátékban

Szerzők

  • Fanni Zsuzsanna Gózon Student

Kulcsszavak:

fuzzy következtető rendszer, kockázat kezelés, szerepjáték

Absztrakt

Az asztali szerepjáték, manapság is közkedvelt szabadidős elfoglaltságnak számít, barátokat tart össze, ismerősöket és ismeretlenek hoz közelebb a játék. A szerepjátékok fontos része az ellenfelek elleni harc, nem mindegy milyen harcba bocsájtkozunk, hiszen ha túlvállaljuk a karakterünk képességeit könnyen el is veszthetjük a csatát. A jelen cikk a Magus alapú szerepjátékokhoz készült, abban is az ellenség és a környezet együttes veszélyességi értékelésére, közvetlen kontakt nélkül a kalandmester leírása alapján. Mivel a figyelembe veendő tényezők sokszor nem sorolhatók egyértelműen egy adott halmazhoz, nem beszélhetünk az értékek éles határairól, ezért a fuzzy módszer alkalmazása indokolt. A könnyebb kezelhetőség és későbbi módosíthatóság érdekében hierarchikus felépítésű. A módszer és a kialakított modell továbbgondolva informatikai biztonság területén is alkalmazható a fenygetettség modellezésére.

Hivatkozások

[1] M.A.G.U.S. avagy a kalandorok krónikái - Első Törvénykönyv(1993)
[2] Stuart Russell at al. Mesterséges intelligencia – Tananyagbővítés 2005.
[3] Tóthné Dr Laufer Edit, Fuzzy rendszerek mérnöki alkalmazása, Óbudai Egyetem, (2020)
[4] Kóczy, T. László, Tikk, Domonkos, Botzheim János,. Intelligens rendszerek (2007)
[5] Bederna Zsolt – Behatolás detektálás fuzzy alapokon, Óbudai Egyetem (2013)
[6] Y. Chen, A. Abraham, “Hierarchical fuzzy systems,” Tree-Structure based Hybrid Computational Intelligence, Springer, Heidelberg, Vol. 2, 2010, pp. 129-147
[7] Oļegs Užga-Rebrovs, Gaļina Kuļešova, Comparative Analysis of Fuzzy Set Defuzzification Methods in the Context of Ecological Risk Assessment, Information Technology and Management Science, vol. 20, no. 1, pp. 25-29, 2018

##submission.downloads##

Megjelent

2021-06-01

Folyóirat szám

Rovat

Technical Informatics (Műszaki Informatika)