Feladatmegoldókészség fuzzy szabálybázisú becslése
Keywords:
fuzzy, feladatmegoldókészség, alaposságigény, relevancia, teljesítményértékelésAbstract
Napjainkban egyre nagyobb teret kapnak az olyan jellegű kutatások, melyek azt vizsgálják, hogy a felsőoktatásból kikerülő hallgatók milyen oktatási módszerek segítségével válhatnak a munkaerőpiaci elvárásoknak mind jobban megfelelő szakemberekké. A tanulmány egy ilyen kutatás részeként egy mikrokísérlet nyomonkövetése, és kiértékelése fuzzy következtetési rendszer alkalmazásával. A tanulmányban áttekintjük a rendszer bemenetéül szolgáló tárgyi tudást mérő relevancia, és a motiváltságot mérő alaposságigény mutatószámok képzésének módszerét, valamint az alkalmazott fuzzy következtetések definícióit a hallgatói feladatmegoldó-készségre vonatkoztatva. Az eljárás és a defuzzyfikáció során nyert minősítő végeredmények tükrében pedig lehetővé válik az egyes hallgatói teljesítmények objektívebb értékelése.
References
[2] Halmai, A. (2011). Mérés és irányítástechnika, Edutus, TAMOP-4.1.2.A/2-10/1, 167.
[3] Tóth-Laufer, E. & Rövid, A. & Takács, M. (2012). Error Calculation of the HOSVD-based Rule Base Reduction in Hierarchical Fuzzy Systems, FUZZY SETS AND SYSTEMS 307 pp. 67-82., 16 p.
[4] Kóczy, L. T., & Tikk, D. (2012). Fuzzy rendszerek, Typotex, ISBN 978-963-2797-09-0
[5] Pokorádi, L. (2016). Modellek a műszaki biztonságtudo-mányban. Gradus, 3(2), 92-100.
[6] Pokorádi, L. (2008). Rendszerek és folyamatok modelle-zése, Campus, ISBN 978-963-9822-06-1, 181-212.
[7] Pokorádi, L. (2013). Rendszertechnika, TERC, ISBN 978-963-9968-71-4
[8] Tóth-Laufer, E. & Takács, M. & J Rudas, I. (2012) Con-junction and Disjunction Operators in Neuro-Fuzzy Risk Calculation Model Simplification, In: Szakal, A (szerk.) 13TH IEEE INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON COM-PUTATIONAL INTELLIGENCE AND INFORMATICS (CINTI 2012), New York, Amerikai Egyesült Államok : IEEE pp. 195-200. , 6 p.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Bánki Közlemények is loyal to open access for academic work. All the original articles and review papers published in this journal are free to access immediately from the date of publication. We don’t charge any fees for any reader to download articles and reviews for their own scholarly use.
The Bánki Közlemények also operates under the Creative Commons Licence CC-BY-NC-ND. This allows for the reproduction of articles, free of charge, for non-commercial use only and with the appropriate citation information. All authors publishing with the Bánki Közlemények accept these as the terms of publication.