Oktatási rendszerek paramétereinek fuzzy kognitív térképe
Kulcsszavak:
fuzzy kognitív térkép, oktatási rendszerek.Absztrakt
Kognitív térképet építettünk fel az oktatási rendszer és a tanulók eredményességének modellezésére. A cél az, hogy előrejelzést adjunk az adott összefüggések alapján a tanulók jövőbeli várható eredményességi mutatóira. Az esettanulmány adatgyűjtés alapján szerkesztett kognitív térképről szól.
Hivatkozások
[2] J. R. Cole, K. A. Persichitte (2000): Fuzzy Cognitive Mapping - Applications in Education, International Journal of Intelligent Systems, vol. 15, 1-25
[3] MentalModeller: http://www.mentalmodeler.com
[4] Y. Choi, H. Lee, Z. Irani (2018): Big data-driven fuzzy cognitive map for prioritizing IT service procurement in the public sector, Annals of Operations Research, Volume 270, Issue 1-2, pp 75-104.
[5] E. Bourgani, C. D. Stylios, G. Manis, V. C. Georgopoulos (2013): Fuzzy cognitive maps modelling and simulation, Proceedings of the European Modeling and Simulation Symposium, ISBN 978-88-97999-22-5; Bruzzocxne, Jimenez, Longo, Merkuryev Eds., pp. 561-570, 2013.
[6] Bagány, I., Takács, M. (2019): FCM Based Parameter Analysis of Educational Models, 23rd IEEE International Conference on Intelligent Engineering Systems: proceedings, Budapest, Magyarország: IEEE, (2019) pp. 325-330., 6 p.
[7] Buruzs, A. (2015): Fenntartható regionális hulladékgazdálkodási rendszerek értékelése fuzzy kognitív térképpel, PhD thesis, Széchenyi István University, Győr, Hungary.
[8] Lantos, Z (2014): Hallgatói eredményesség vizsgálata lágy számítási módszerek alkalmazásával, Óbuda University, Budapest, Hungary.
[9] Stylios, Ch. D., Groumpos, P. P. (1999): Mathematical Formulation of Fuzzy Cognitive Maps, Proceedings of the 7th Mediterranean Conference on Control and Automation (MED99) Haifa, Israel, pp
[10] Czeizel, E. (1997): Sors és tehetség, Fitt Image és Minerva Kiadó, Budapest.
[11] Takács, M (2010): Multilevel Fuzzy Approach to the Risk and Disaster Management, Acta Polytechnica Hungarica, Volume 7, Issue Number 4, pp.91-102.
[12] Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Srbija (Oktatást és Nevelést Fejlesztő Intézet): http://www.zuov.gov.rs
[13] Ollé, J., Falusi, I. (2008): Az empirikus kutatások gyakorlata,
Nemzeti Tankönyvkiadó
[14] Papageorgiou, E. I., Groumpos, P. P. (2005): A weight adaptation
method for fuzzy cognitive map learning, Soft Computing 9 (11):846-857
##submission.downloads##
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Bánki Közlemények is loyal to open access for academic work. All the original articles and review papers published in this journal are free to access immediately from the date of publication. We don’t charge any fees for any reader to download articles and reviews for their own scholarly use.
The Bánki Közlemények also operates under the Creative Commons Licence CC-BY-NC-ND. This allows for the reproduction of articles, free of charge, for non-commercial use only and with the appropriate citation information. All authors publishing with the Bánki Közlemények accept these as the terms of publication.